Baas Zorg heeft een cliëntenraad geïnstalleerd conform de Wet medezeggenschap cliënten zorginstellingen, die de belangen behartigt van al de (potentiële) cliënten van Baas Zorg in algemene zin. De raad is de gesprekspartner van de directie en geeft deze gevraagd en ongevraagd advies over onder meer kwaliteitszorg, beleidszaken, belangrijke wijzigingen in de organisatie en ontwikkelingen binnen de zorg en andere relevante onderwerpen. Daarnaast werkt de cliëntenraad mee aan de beoordeling van de uitkomsten van het klanttevredenheidsonderzoek en heeft ze een actieve inbreng in de jaarlijkse plan and control cyclus van Baas Zorg over onderwerpen die de cliënt raken. De cliëntenraad behandelt geen individuele klachten en kwesties, daarvoor is de klachtencommissie beschikbaar.
Wanneer er vaker aandachtspunten met eenzelfde onderwerp bij de cliëntenraad worden neergelegd, is dit reden om te kijken of er wellicht verbetering nodig is. De cliëntenraad is nagenoeg altijd op zoek naar nieuwe leden en wordt secretarieel ondersteund door Baas Zorg. De cliëntenraad komt ten minste iedere drie maanden bij elkaar. Indien noodzakelijk door spelende actualiteiten, dan komt de raad vaker bij elkaar. Er is regelmatig tussentijds overleg tussen de directie en de raad. De vergaderingen van de cliëntenraad worden vastgelegd in notulen.
De cliëntenraad is bereikbaar via:
Centrale Cliëntenraad
Mr. E.N. van Kleffensstraat 6
6842 CV Arnhem
T: 06 18 18 39 11
E: cliëntenraad@baaszorg.nl